Gissa position

Japp. Samma dag besteg jag också Lulep Gierkav, det var dock kusliga åskmoln den dagen som gjorde att mitt besök på Rásek tog betydligt längre tid än räknat.

Ju "kusligare" moln, desto finare bilder ;)

Såg att bild #5407 inte hade någon gissning, vi tar den först då. Jag gissar på Tärnasjön, troligen plåtat efter Kungsleden i så fall.

Calle

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Bilagor

• IMGF_64.jpg
    IMGF_64.jpg
    58.8 KB · Visningar: 367
Jag tycker att jag känner igen mig på Calles bild. Bilden är tagen längst ner i Guhkesvágge. Vi ser kammen upp mot Vuojnestjåhkkå och Spijkkakammen med Vuojnesjiegńa däremellan. Topparna är dolda i molnen.

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Hmmm, helt plötsigt känner jag inte igen mig ...
När jag kollar mina bilder så liknar snöfältet i mitten det som ligger nordost om Sarvajiegńa. Vi skulle då se Vuojnestjåhkkå nordostkam och sydostkam. Fotoplatsen blir då strax norr om Bierikjávrre.

Du är så nära Tore... jag har plåtat från Bielajåhkå, där stigen korsar jokken. Fotoriktning NO och Sarvatjåhkkå i fonden (Vuojnestjåhkkå i moln).

Calle

Du är så nära Tore... jag har plåtat från Bielajåhkå, där stigen korsar jokken. Fotoriktning NO och Sarvatjåhkkå i fonden (Vuojnestjåhkkå i moln).

Calle

Nära möjligen men jag gissade ju på helt fel fotovinkel.
Här kommer en ny bild. Jag har fortfarande svårt att producera bilder med toppar i moln men här är det i alla fall moln på himlen. Var är bilden tagen och vad heter berget.

Bilagor

• IMG_4902.jpg
    IMG_4902.jpg
    55.7 KB · Visningar: 370

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.