Gissa position

Jag gissar att du står på Skanátjåhkkås utlöpare Niendotjåhkkå med blicken åt Sijddojávrrehållet. Vi ser kanten på Ähpármassivet till höger, bergen i bakgrunden tillhör Guodektjåhkkåmassivet. Den solbelysta kullen är Njárggavárásj.

Jag gissar att du står på Skanátjåhkkås utlöpare Niendotjåhkkå med blicken åt Sijddojávrrehållet. Vi ser kanten på Ähpármassivet till höger, bergen i bakgrunden tillhör Guodektjåhkkåmassivet. Den solbelysta kullen är Njárggavárásj.
Jomen visst! Jag står nära stigen ner mot bron. Bilden är tagen för 22 år sedan, men det ser ju lika vackert ut idag. (om man har tur med vädret.

Jaha, Nuukeer, nu fick du bollen igen! eller duckar du en gång till. I så fall får någon annan ta upp den.

Ha de' ///Claes
Nygårdhs irrfärder i Fjällen

Jag får ducka ännu en gång, med ledning av mina tidigare utlåtanden i samma stil. :)
Dock har jag tillskansat mig en ny kamera; nytt (enormt) minneskort tillkommer inom kort, varför nya bilder kan förväntas om några månader, när sommarens bilder börjar trilla in.

Från stranden av vilken sjö är fotot taget, och vad heter fjället till höger i bild?

Bilagor

• gp5.jpg
    gp5.jpg
    31.3 KB · Visningar: 511
Ja, det finns ju några sjöar att välja mellan, men jag kan ju börja gissa.

Du står vid norra änden av Grövelsjön och fotograferar i riktning norrut. Fjället kan då heta Gröthogna.

Hälsn Pelle

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Huruvida denna kvällsbild på samma sjö och fjäll gör gissandet lättare återstår att se, men jag bjuder på lite mer information i form av toppen till vänster. Den första bilden finns i inlägg #5087.

Bilagor

• gp5b.jpg
    gp5b.jpg
    32.3 KB · Visningar: 631
Svårt med avstånd och vinklar, men du kanske står vid Bietsavrre och fotar mot väster. Vi ser då Alep Gierkav till höger och Slugga till vänster.

Pelle

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.