Gissa position
- Trådstartare avslutat-1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Nu blev det lätt, man kan ju till och med se kraftledningarna på bilden. Ja, det är rätt berg, dock en aning fel fotoplats. Fotoplatsen är uppskattningsvis drygt 3 km innan fjällstationen.
Hej!
Kan rekommendera att knalla upp där, iallafall till toppen 1293. Finfin utsikt över massiven i norr.
Men tyvärr har jag inga vettiga bilder i lager. Fritt fram för den som vill att lägga upp nästa gåta.
häpp / F
Eftersom förra gåtan inleddes med molnbeslöjade fjäll, kan jag fortsätta med samma tema. Troligen lite enklare eftersom man ser mer berg.
Jag drar väl till med något. Jag tycker Tarrekaise verkar som en trolig kandidat, det reser sig högt över den täta vegetationen i Tarradalen, som bilden visar. Det måste i så fall vara toppen 1724 (Måskásjgájsse) vars fårade rasrännor döljs av molnen. Fotoplatsen måste vara på sluttningen av Gurátjåhkkå.
De två bilderna är tagna inom några mil ifrån varandra. Berget vars sluttning jag står på i första bilden är marginellt högre än fjälltoppen i andra bilden. Det spetsiga fjället i första bilden har varit med i denna tråd förut, men från ett helt annat perspektiv.
Det finns en bild i tråden som är tagen från samma berg som första bilden, riktad mot den kanske mest markanta profilen vid horisonten.