Gissa position

Härlig bild, men jäkligt svår ;)

Jag var inne på Snasahögarna tidigare så varför släppa det spåret; norra delen av Storsnasen gissar jag på.

Calle

Tyvärr så är det helt fel; långa sträckor norrut måste avverkas innan fotoplatsen kan skönjas.
Lite svårt måste det alltid vara. ;)
På första fotot kan man ju se en bäck som rusar nedför bergväggen, vars lutning ökar ju längre bort vi går, för att nå sitt klimax under ett av massivets högsta toppar. Bilden borde inte vara så svår, men under inflytande av vädrets makter så måste man kanske fundera lite.
 
Tyvärr så är det helt fel; långa sträckor norrut måste avverkas innan fotoplatsen kan skönjas.
Lite svårt måste det alltid vara. ;)
På första fotot kan man ju se en bäck som rusar nedför bergväggen, vars lutning ökar ju längre bort vi går, för att nå sitt klimax under ett av massivets högsta toppar. Bilden borde inte vara så svår, men under inflytande av vädrets makter så måste man kanske fundera lite.

Är det Akka från NV, på västra sidan Vuojaätno. Vi ser bergsidan NV om 1628-toppen.
 
Nu blev det lätt, man kan ju till och med se kraftledningarna på bilden. Ja, det är rätt berg, dock en aning fel fotoplats. Fotoplatsen är uppskattningsvis drygt 3 km innan fjällstationen.
 

Bilagor

  • P1110816.jpg
    P1110816.jpg
    223.7 KB · Visningar: 366
Senast ändrad:
Nu blev det lätt, man kan ju till och med se kraftledningarna på bilden. Ja, det är rätt berg, dock en aning fel fotoplats. Fotoplatsen är uppskattningsvis drygt 3 km innan fjällstationen.

Hej!

Kan rekommendera att knalla upp där, iallafall till toppen 1293. Finfin utsikt över massiven i norr.

Men tyvärr har jag inga vettiga bilder i lager. Fritt fram för den som vill att lägga upp nästa gåta.

häpp / F
 
Eftersom förra gåtan inleddes med molnbeslöjade fjäll, kan jag fortsätta med samma tema. Troligen lite enklare eftersom man ser mer berg.

Calle
 

Bilagor

  • IMGF_49.jpg
    IMGF_49.jpg
    23.6 KB · Visningar: 315
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.