Gissa position

Är ganska dålig på att gissa, så egentligen känns det lite fuskigt att lägga upp en ny bild utan att först ha prickat rätt... Men samtidigt skulle det vara kul att se hur länge den här bilden klarar sig; så jag provar...

Bilagor

• p7310024.jpg
    p7310024.jpg
    50.7 KB · Visningar: 511
Jaha... Ser ut som att det är dags för en ledtråd...

Fotoplatsen återfinns i Sverige men utblicken som bilden erbjuder sträcker sig utanför Svea rikes domäner. Fotoriktning är i huvudsak söder.

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Jag gissar att det är Norge vi ser ut över?? Jag slår till med en gissning att du har gått upp på Blåhammarkläppen och fotar söderut.

Peter

Oki, vart är den här fotografen på väg månntro?

Jag har en bild som är väldigt lik denna. Fotografen är på väg uppför Skájdejågåsj nordkam. Färden fortsätter sedan till vänster ner i Jiegńavágge och vidare mot bron över Gådokjåhkå ...

Senast ändrad:

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Som sagt, några Sarekälgar lär inte synas här. Vi är betydligt längre söderut, och har tagit oss några timmar in över gränsen.

Peter

Härlig utsikt från Elgåhogna.

Ny gåta! En rejäl regnskur försämrar sikten, men den bör inte vara så svår ändå.

Calle

Bilagor

• IMGF_42.jpg
    IMGF_42.jpg
    52.8 KB · Visningar: 541

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.