Gissa position
- Trådstartare avslutat-1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Svårt?
Vissa går över ån efter vatten. Det behöver man inte här, men däremot går de flesta på andra sidan ån ändå...
Calle
En hyfsat stor jokk ändå, kan det vara Rapaälven. Då borde vi stå på västra/södra sidan då de flesta väl går på norr/östra sidan. Det verkar vara ganska flakt. Efter att ha studerat kartan gissar jag att du står en bit upp i sluttningen mittemot Litnokstugan.
Peter
Om inte regnskuren försämrat sikten borde man tittat rakt igenom passet mellan Sjnjuftjutis och Akka. Det vi ser är Vuojatätno beskådad från Pålnotjåkkås sluttning. Vänstra kanten på bilden är drygt 2km väster om bron över nämnda älv, vid Akkastugorna.Ny gåta! En rejäl regnskur försämrar sikten, men den bör inte vara så svår ändå.
Calle
Om inte regnskuren försämrat sikten borde man tittat rakt igenom passet mellan Sjnjuftjutis och Akka. Det vi ser är Vuojatätno beskådad från Pålnotjåkkås sluttning. Vänstra kanten på bilden är drygt 2km väster om bron över nämnda älv, vid Akkastugorna.
///Claes
Var befinner jag mig och vilken dalgång ser vi något till höger om mitten av bilden:
Visa bilaga 7182
Lycka till!
///Claes
Var befinner jag mig och vilken dalgång ser vi något till höger om mitten av bilden
Tore är närmare än Thomas.... men jag befinner mig inte i Guohpervágge, och Bierikbakte och Basstavágge finns inte med på bilden. Åter igen har vi en bild som blir svårare av att detaljer döljs av vädrets makter. Dessutom är fotovinkeln lite udda eftersom de flesta som passerar här (och det är ganska många) gör det på sluttningen till höger om mig.Jag håller med Thomas att vi befinner oss i Guohpervágge. Men jag tror att vi är längre österut, annars ser man inte Bierikbakte som väl är den karakteristiska toppen till vänster om mitten. Jag gissar att vi är strax väster om mötet med Álggavágge. Dalgången till höger är Basstavágge.