Gissa position

Är ganska dålig på att gissa, så egentligen känns det lite fuskigt att lägga upp en ny bild utan att först ha prickat rätt... Men samtidigt skulle det vara kul att se hur länge den här bilden klarar sig; så jag provar...

Bilagor

• p7310024.jpg
    p7310024.jpg
    50.7 KB · Visningar: 495
Jaha... Ser ut som att det är dags för en ledtråd...

Fotoplatsen återfinns i Sverige men utblicken som bilden erbjuder sträcker sig utanför Svea rikes domäner. Fotoriktning är i huvudsak söder.

Jag gissar att det är Norge vi ser ut över?? Jag slår till med en gissning att du har gått upp på Blåhammarkläppen och fotar söderut.

Peter

Oki, vart är den här fotografen på väg månntro?

Jag har en bild som är väldigt lik denna. Fotografen är på väg uppför Skájdejågåsj nordkam. Färden fortsätter sedan till vänster ner i Jiegńavágge och vidare mot bron över Gådokjåhkå ...

Senast ändrad:

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Som sagt, några Sarekälgar lär inte synas här. Vi är betydligt längre söderut, och har tagit oss några timmar in över gränsen.

Peter

Härlig utsikt från Elgåhogna.

Ny gåta! En rejäl regnskur försämrar sikten, men den bör inte vara så svår ändå.

Calle

Bilagor

• IMGF_42.jpg
    IMGF_42.jpg
    52.8 KB · Visningar: 531

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.