Gissa position

Ha! Jag är omåttligt stolt med tanke på kompetensen i den här tråden! Jag har begränsat med material liggande på burken, men följande bild kanske kan ge upphov till funderingar i ett par sekunder...

Bilagor

• GP.jpg
    GP.jpg
    34.8 KB · Visningar: 328
Senast ändrad:
Kebnekaise?

Är det glaciologiska forskningsstation vid Tarfala man skymtar nere i dalen?

Ser ut som glaciär i bildens nedre halva Isfallsglaciären?

Thure

Det ser ut som Tarfala forskningsstation nere i dalen. Kortet är då taget från sluttningen av Giebmebákti.
Ajdå, Thure hann före!

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Kanske inte

så mycket att gå på här men ni kan nog se en del detaljer i vegetation mm som ger ledtrådar att gissa utifrån.

Hoppas att jag inte skickat den här bilden tidigare minnet kanske sviktar lite.

Thure

Bilagor

• IMG_0705.jpg
    IMG_0705.jpg
    85.4 KB · Visningar: 385
Hmmm,
motljus, fjällbjörk, gamla slåtterängar eller myrmark, maskinpreparerat spår.
Ungefär så här ser det ut längs Tjulån uppströms Ammarnäs, men jag kan inte påstå att jag känner igen någon av björkarna

På spåret - fast i en annan tappning ;)

En sån här bild öppnar möjligheten att gissa friskt, så jag hänger på. Lövåsen, där finns leder som går upp mot Långfjället, mot Grövelsjön m.m.

Calle

Calle är nästan

i rätt spår. Spåret går till en av sevärdheterna i området men detta spår har inte utgått direkt från Lövåsen.

Thure

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.