Gissa position

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Ha! Jag är omåttligt stolt med tanke på kompetensen i den här tråden! Jag har begränsat med material liggande på burken, men följande bild kanske kan ge upphov till funderingar i ett par sekunder...

Bilagor

• GP.jpg
    GP.jpg
    34.8 KB · Visningar: 337
Senast ändrad:
Kebnekaise?

Är det glaciologiska forskningsstation vid Tarfala man skymtar nere i dalen?

Ser ut som glaciär i bildens nedre halva Isfallsglaciären?

Thure

Det ser ut som Tarfala forskningsstation nere i dalen. Kortet är då taget från sluttningen av Giebmebákti.
Ajdå, Thure hann före!

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!
Kanske inte

så mycket att gå på här men ni kan nog se en del detaljer i vegetation mm som ger ledtrådar att gissa utifrån.

Hoppas att jag inte skickat den här bilden tidigare minnet kanske sviktar lite.

Thure

Bilagor

• IMG_0705.jpg
    IMG_0705.jpg
    85.4 KB · Visningar: 386
Hmmm,
motljus, fjällbjörk, gamla slåtterängar eller myrmark, maskinpreparerat spår.
Ungefär så här ser det ut längs Tjulån uppströms Ammarnäs, men jag kan inte påstå att jag känner igen någon av björkarna

På spåret - fast i en annan tappning ;)

En sån här bild öppnar möjligheten att gissa friskt, så jag hänger på. Lövåsen, där finns leder som går upp mot Långfjället, mot Grövelsjön m.m.

Calle

Calle är nästan

i rätt spår. Spåret går till en av sevärdheterna i området men detta spår har inte utgått direkt från Lövåsen.

Thure

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.