Gissa position
- Trådstartare avslutat-1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Men är det inte den där Bogičohkka-vaggan vi ser igen? Och där emellan kanske södra utlöparen av Unna Visttasčohkka. Plats för foto borde då vara Påssustjåkka.![]()
Det här var knepigt. Min första tanke gick till Sulitelma och Jegnaffo men då stämmer inte förgrunden.
Så här kommer en vild gissning: Om man står på toppen av Kårsatjåkka (mellan Teusajaure och Kaitumjaure) och tittar VNV så har man Sanarcohkka till höger, Teusadalen längst till vänster och massivet med Rezebakti, Azekcohkka, Maidahacohkka m.fl. längst bort. Småsjöarna i förgrunden passar också in i denna vy.
(Det här med att ändra tangentbordslayout var lite överkurs för mej så det får vara)
Första spåret att dom kanske kommer ;-)Magnus svarade i mailform. Utekartan planerar producera 4 kartblad i 1/50 000 som skall vara klara till midsommar. Men jag har inte sett något på deras hemsida ännu.
Thure
Just din bildserie på Duvggejåhkå fascinerar mig. Det där är ju en sådan där plats som man inte direkt bara 'råkar' gå förbi, utan som kräver en dedikerad tur just för att titta på och följa jokken.
Här kommer en bild på ett litet hus som väl inte borde vara allför svårt att lokalisera?