Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Hade inte kunnat förklara det bättre själv, och dom där samiska skrivtecknen vet jag inte hur man trollar fram. Västra delen av Nallos toppkam är fotoplatsen
Aj då kanske jag gjorde en blunder som beställde en BD10 och den detaljerade kartan över Keb häromdagen men priset från Adlibris var bra.
Är det Utekartan eller någon annan som producerar Magnus?
Thure
Om den är 'osvensk', vet jag ej.. men den är väl dramatisk och speciell..
Det verkar svårt att släppa detta område tydligen..för en del här..
Jag gissar på: Att det är en bild av just Påssåstjåkkas, lilla ‘extra’sydtopp..igen då.. Ja just det! Den större Sydtoppen (1839) är ju den bredvid till höger..
.... glaciären, den lilla spetstoppen brevid, ja just det.. och du står ju vid jokkrännan, nere vid sydtoppen utav Unna Vistastjåkka ungefär där nere i dalöppningen.
Så är det!
Så är det. Och visst är det väl något alldeles speciellt med just detta område?![]()
Menar du området kring mellersta Vistasdalen/Sielmatjåkka så måste jag hålla med. Svårt att peka på vad, kanske kontrasten mellan stora toppar och den låga, breda Vistasdalen som ligger så nära varandra.
Men är det inte den där Bogičohkka-vaggan vi ser igen? Och där emellan kanske södra utlöparen av Unna Visttasčohkka. Plats för foto borde då vara Påssustjåkka.![]()