Gissa position

Hej!

Apropå gissning, så var det just det jag gjorde på senaste bilden. Kul när det går hem! Jag passerade södra delen av Luottolahko i somras, och tyckte mig känna igen bergens karaktär. Jag har dock inte sett vyn från samma håll som på bilden, men efter en snabb koll på kartan så verkade det stämma.

Men just nu kommer jag inte åt mina bilder, så jag lämnar öppet för andra att lägga upp nästa gåta.

häpp / Filiokus

Men just nu kommer jag inte åt mina bilder, så jag lämnar öppet för andra att lägga upp nästa gåta.
häpp / Filiokus

Då gör jag väl det då:
Var är denna bild tagen och vad heter vattendraget

quiz27.jpg

Lycka till!
///Claes

Sarek igen?

Tycker det påminner lite om Alkavagge västerut ungefär från där Akkatjåkkå svänger ut i dalen.

häpp / Filiokus

Nu måste jag chansa.
Platsen ser ut som Ruotesvagge. Och vattendraget skulle då vara Smailajåkkå.
Eller?
Jag håller också på Ruothesvagge.
/Ulf

Otvetydiga bildbevis! Peter och Ulf har helt rätt, det är deltalandet nedanför Årjep Ruotesjekna innan Smailajåkken samlar ihop sig i en någurlunda samlad fåra. "Vadet" där stigen passerar deltat.

Snyggt jobbat! ///Claes

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Hej!

Dags för min kanske vildaste Gissapositionchansning någonsin, så håll i hatten.

Jag föreslår att vi på bilden ser Gohpasvaggi mot SV. Vi skulle alltså befinna oss väster om Njulla (vid Abisko).

häpp / Filiokus

Vi är fortfarande kvar inne i Sarek!

Närmare bestämt västra delen av Sarvesvagge, ungefär vid Niejdariehpvagge, med kameran riktad västerut.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.