Gissa position

Jag måste dock erkänna att smailajåkken var min första tanke också, men eftersom jag inte riktigt fick det att stämma så fortsatte jag att fundera över små stugor i närheten av jokkraviner. Lite ovanligt också att vara på den sidan jokken...

Här kommer en karakteristisk topp som inte borde vålla några större problem:

Bilagor

• topp.jpg
    topp.jpg
    23.9 KB · Visningar: 446

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

avslutad210712

Gäst
Kul med bilder från sydliga delen av de svenska fjällen.
En regndisig bild från ett nordligare område. Vad heter vattendraget i svackan?
Calle

Kårsajåkka i Kårsavagge

Fast nu ser jag såklart att det är fel kartblad. Man skall kanske uppdatera innan man svara :)

Det är inte många tänkbara fjäll kvar på Z6 åt det håll svaren tyder på, så då tror jag det är Vålåsjöfjället längst till höger och Gråsjöfjället till vänster och i så fall även Gråsjödörren någonstans däremellan.
Hade en plan för ett tiotal år sedan där just Gråsjödörren ingick, men rutten ändrades. Fick inspiration på den "dörren" igen...
Calle

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.