Gissa position

Jag måste dock erkänna att smailajåkken var min första tanke också, men eftersom jag inte riktigt fick det att stämma så fortsatte jag att fundera över små stugor i närheten av jokkraviner. Lite ovanligt också att vara på den sidan jokken...

Här kommer en karakteristisk topp som inte borde vålla några större problem:

Bilagor

• topp.jpg
    topp.jpg
    23.9 KB · Visningar: 456
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!

avslutad210712

Gäst
Kul med bilder från sydliga delen av de svenska fjällen.
En regndisig bild från ett nordligare område. Vad heter vattendraget i svackan?
Calle

Kårsajåkka i Kårsavagge

Fast nu ser jag såklart att det är fel kartblad. Man skall kanske uppdatera innan man svara :)

Det är inte många tänkbara fjäll kvar på Z6 åt det håll svaren tyder på, så då tror jag det är Vålåsjöfjället längst till höger och Gråsjöfjället till vänster och i så fall även Gråsjödörren någonstans däremellan.
Hade en plan för ett tiotal år sedan där just Gråsjödörren ingick, men rutten ändrades. Fick inspiration på den "dörren" igen...
Calle

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.