Gissa position

avslutat-1105

Avslutat
Jag tänkte också på Oviksfjällen, närmare bestämt Hundshögen och någon av Dörrsjöarna, men jag vet inte varifrån den skulle kunna vara tagen i sådana fall.

Så jag gissar på nått obskyrt ställe.. förmodligen i Jämtland..
(Hade det varit snö så kanske det gått. Jag är inte riktigt hemma i dom där trakterna på somrarna...Månne är det Oviksfjällen, va?)

Jag tänkte också på Oviksfjällen, närmare bestämt Hundshögen och någon av Dörrsjöarna, men jag vet inte varifrån den skulle kunna vara tagen i sådana fall.

Visst är det så. Tältet står i närheten av stugan nedan Bielnjie, vid Gåetiejaevries nordvästra hörn. Regnade som attan gjorde det.

nya friska tag

Hej!

Dags att sparka igång tråden igen. Som brukligt: var är fotot taget? Lycka till!

Bilagor

• S6301242.jpg
    S6301242.jpg
    70.6 KB · Visningar: 376

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Närmare bestämt i Alkavagges nedersta del, före mötet med Kuopervagge. Och till höger i bild, försåtligt dold av dimman, ligger taggiga Matutjåkkå och därbakom Mikkaglaciären.

Duktigt! Hela Algganjalmme var torrlagt och det var "helt slätt" och lättgånget. Det skulle vara kul att se hur stället ser ut under vårfloden.

Vem lägger upp en ny bild?

/ Filiokus

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.