Gissa position

Är inte så hemma i de sydligare fjällen, men det där ser ut som Grövelsjön?

Vad gäller min förra bild så var den tagen uppe i Nijákvágge vid sjön 1244.

Någon annan får gärna bidra med en ny bild.
 
Bilder i dimma är väldigt poppis...

Först trodde jag det var i mynningen utav Alkavagge mot stora utsikten där...Sedan trodde jag av ‘dimman’ att det i stället måste vara gräsplanen I Koupervagge (där vid Kaskaråvtatj & Alemus’)..Men när jag tittar närmare så ser jag att sånna’ där präktiga enebuskar.. inte nog står att skåda där.. Så jag gissar på nått obskyrt ställe.. förmodligen i Jämtland..
(Hade det varit snö så kanske det gått. Jag är inte riktigt hemma i dom där trakterna på somrarna...Månne är det Oviksfjällen, va?)

Angående ‘paerl’s Niakvagge bild här tidigare så var depå tok för svår.. Vilka har överhuvudtaget vinglat runt där på dom där stenmassorna. i den där dalen med en blick lyftad ifrån marken..Själv tyckte jag att det mer såg ut som 'nått ifrån Norge'.. När jag sedan kollar gamla diabilder ja då ser jag en liknande...just då ifrån Niaks sluttning. Men den var så dimmig att det lika gärna kunde varit tagen under vattnet..
 
Så jag gissar på nått obskyrt ställe.. förmodligen i Jämtland..
(Hade det varit snö så kanske det gått. Jag är inte riktigt hemma i dom där trakterna på somrarna...Månne är det Oviksfjällen, va?)

Jag tänkte också på Oviksfjällen, närmare bestämt Hundshögen och någon av Dörrsjöarna, men jag vet inte varifrån den skulle kunna vara tagen i sådana fall.

Visst är det så. Tältet står i närheten av stugan nedan Bielnjie, vid Gåetiejaevries nordvästra hörn. Regnade som attan gjorde det.
 
nya friska tag

Hej!

Dags att sparka igång tråden igen. Som brukligt: var är fotot taget? Lycka till!
 

Bilagor

  • S6301242.jpg
    S6301242.jpg
    70.6 KB · Visningar: 294
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.