Gissa position

Det är ju kul att sitta och klura på sånt här. Den här tog jag helt på blomman, vars utbredning finns väl beskriven i Grundstens böcker. När jag såg bilden igår så trodde jag mer på området Abisko-UnnaAllakas någonstans, men fick det inte att passa in. Annars tycker jag ofta att man hamnar i man antingen känner igen sig direkt - eller inte har en chans...

Här kommer hur som helst en bild till som borde vara något enklare:

Bilagor

• bild.jpg
    bild.jpg
    43.7 KB · Visningar: 380
Alep Viellávárri längst till vänster och så Aliseatnus dalgång (den som går i öst-västlig riktning) nedanför. Är bilden tagen uppifrån Siellavaggi?

Jo, det stämmer till fullo. Kanonfina tältplatser strax nedanför dalmynningen däruppe.

Här finns en bild på hela panoramat, tagen för ett par veckor sedan.

Vackert panorama! Vilken läcker funktion på hemsidan! Hur många grader spänner panoramat över?

Håller med dig om tältplatser, tältade där själv för ett antal år sedan.

Ok, ny bild. Var är detta? IMG_1559.jpg

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Visst är det så!

Denna bild är också tagen för några veckor sedan, precis innan myggen kom. Det var en underbar dag nere i tallskogen.

Vackert panorama! Vilken läcker funktion på hemsidan! Hur många grader spänner panoramat över?

Att fixa javascriptet för det där var vinterns lilla privata programmeringsprojekt eftersom jag inte lyckades hitta något färdigt script på nätet som gjorde vad jag ville. Jag vet inte hur brett panoramat är, men det borde väl vara strax över 180grader?

Jo, det var nog rätt tid att gå i år. Jag hade nästan två veckor med i stort sett myggfritt kanonväder.

Här kommer en lite svårare:

Bilagor

• grus.jpg
    grus.jpg
    32.4 KB · Visningar: 454

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.