Gissa position

Vattenfallet vid Konsul Perssons stuga. Får se det själv om några veckor, äntligen! :)

Korrekt!

Kände på mig att det skulle gå snabbt. Bilden är nästan lika klassisk som den från toppen av Skierffe. Jag var där för två veckor sedan och håller den nog för en av de vackraste platserna jag någonsin besökt. Och stugan är nyrenoverad och fin.

Jag var där för två veckor sedan och håller den nog för en av de vackraste platserna jag någonsin besökt. Och stugan är nyrenoverad och fin.

Hur var det med gasol-, ved- och köksutrustningstillgång?

Och var återfinns denna gräsiga vy?
gp52.jpg

Hur var det med gasol-, ved- och köksutrustningstillgång?

Och var återfinns denna gräsiga vy?
Visa bilaga 2619

Känns väldigt bekant... Men jag får återkomma med gissning efter du kommenterat Anders spekulation ovan.

När jag var i Konsul Perssons stuga var det så varmt och skönt att jag inte behövde elda och mat fixade jag på köket ute. Därför är jag ledsen att meddela att jag faktiskt inte lade märke till de detaljerna du frågar efter. Jag utnyttjade endast en av sängarna. Där var det skönt att få lite svala temperaturer samt att slippa bli väckt av junisolen vid femsnåret.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

avslutat-1105

Avslutat
Jag gissar på att vi befinner oss i Västerbottens län och att det är Brakkon och Över-Uman vi ser.
Fel, fel och fel. Fast jag håller med om att det påminner lite om Artfjället.

Om bilden hade varit tagen uppifrån istället för nerifrån så hade det funnits med ett riksröse, även om det antagligen inte hade synts på det här avståndet.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.