Gissa position

Nu då..
ere ’Staika? (Men den ser ju inte ut riktigt så).. åsså’ långt borta är det Saitaristjåkkå?
Eller...om jag anstränger mig till det yttersta. Du är uppe på slätten där vid Vallespiken vid någon grund pöl där (det blåste så när jag var där en gång) och i bakgrunden måste det då vara just Saitaristjåkkå..eller vad vet jag.. öh?.. ,Lullahatjåkko?..nått åt det hållet?
 
Eller...om jag anstränger mig till det yttersta. Du är uppe på slätten där vid Vallespiken vid någon grund pöl där (det blåste så när jag var där en gång) och i bakgrunden måste det då vara just Saitaristjåkkå.

Tjuröga! Toppen i förgrunden är Vallespikens östtopp 1385 m.ö.h.

Och visst kan det blåsa ordentligt just där, vid mynningen till Vállevágge! Jag trodde tältet skulle blåsa bort en gång, med mig i det...
 
He.he!!
Ny bild. Nu i samma tema. ’Spännande Kvällshimmel’
Inte så svårt om man nu varit med och gissat på förra bilden!
Ytterligare ett blåshål som sagt...
 

Bilagor

  • Luttolako1 (2).jpg
    Luttolako1 (2).jpg
    28.1 KB · Visningar: 343
Gissar att jag är först som ser denna, annars hade jag inte fått chansen att drämma till med rätt svar: Pårte från Luottolahko.

Jag har inga kartor till hands, men visst ser vi Loametjåhkkå och Balgatjiegna?
 
Vattenfallet vid Konsul Perssons stuga. Får se det själv om några veckor, äntligen! :)

Korrekt!

Kände på mig att det skulle gå snabbt. Bilden är nästan lika klassisk som den från toppen av Skierffe. Jag var där för två veckor sedan och håller den nog för en av de vackraste platserna jag någonsin besökt. Och stugan är nyrenoverad och fin.
 
Hur var det med gasol-, ved- och köksutrustningstillgång?

Och var återfinns denna gräsiga vy?
Visa bilaga 2619

Känns väldigt bekant... Men jag får återkomma med gissning efter du kommenterat Anders spekulation ovan.

När jag var i Konsul Perssons stuga var det så varmt och skönt att jag inte behövde elda och mat fixade jag på köket ute. Därför är jag ledsen att meddela att jag faktiskt inte lade märke till de detaljerna du frågar efter. Jag utnyttjade endast en av sängarna. Där var det skönt att få lite svala temperaturer samt att slippa bli väckt av junisolen vid femsnåret.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.