Gissa position

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Den var visst lurig? Som ledtrådar kan nämnas att även Jämtlands län går bort och att det alldeles i närheten ligger en byggnad av speciell betydelse.

Padjelanta?

Känner inte igen Brislands formation men det bör vara Lappland samt Norrbottens län och det är frodigt.

Ger er en fråga till att fundera på. Vinterbilden är tagen mot öster och skidåkaren är på väg ned i en tvärdal till en känd vagge. Vad heter fjällen längst bort i högra övre hörnet? Var ungefär är bilden tagen?

Thure

http://www.flickr.com/photos/7648123@N08/2533813523/sizes/l/

Bilagor

• 2533813523_2ac1ca9f80.jpg
    2533813523_2ac1ca9f80.jpg
    110.8 KB · Visningar: 482
Vart LRC är har jag ingen aning om.

Thure däremot är på väg ner i Tjäktjavagge i dalen som mynnar mitt emellan Sälkastugorna och Tjäktjapasset. Toppen till höger är då Tjäktjahjälmen.

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Snälltåget – på räls till äventyret

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Testa, lär och gör: Aktiviteterna på Outdoor festival

Testa, lär och gör: Aktiviteterna på Outdoor festival
"Äventyrspasset" ger tillgång till aktiviteter, clinics och föredrag över hela festivalområdet. Som Utsidan Plus-medlem får du passet gratis!
Vart LRC är har jag ingen aning om.

Thure däremot är på väg ner i Tjäktjavagge i dalen som mynnar mitt emellan Sälkastugorna och Tjäktjapasset. Toppen till höger är då Tjäktjahjälmen.

Stämmer bra och den mörka bergsidan till vänster om Tjäktjahjälmen är Knivkammen. Bergsryggen på andra sidan Tjäktjavagge heter Reaiddanjunnji. Bilden tagen syttende maj i år när vi inledde en häftig majtursvecka.

Thure

Senast ändrad:

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.