Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är mer van att använda kartorna här http://www.gis.lst.se/lanskartor/ och fick det till att bilden är tagen från östsluttningen av Kakinjunnje ca 3 km NV om Nikkaluokta?
Länskartorna har fördelen att ge större kartbitar. Var instängd i Nikkaluokta ett par dar pga busväder västerut och passade då på att göra en förmiddagstur upp på kalfjället.
När helikoptern väl kunde flyga så tog jag den här bilden över Ladjovagge. Jag gillar den grafiska effekten av snö och barmark på vårvintern.
Ingemar. Får mig att tänka på Liljetoppen eller Kaskasatjåkka med snötäcke på toppen och brant nordsida men skulle kunna vara någon annanstans i Kebnekaisefjällen också.
Håller med om likheterna med Kaskasatjåkka men det är ett annat. Luftigheten på högerprofilen av "mitt" fjäll har jag egen erfarenhet av, om det kan vara ledtråd.
Håller med om likheterna med Kaskasatjåkka men det är ett annat. Luftigheten på högerprofilen av "mitt" fjäll har jag egen erfarenhet av, om det kan vara ledtråd.
Inte Tuolpagorni utan längre norrut. Ledtråd: klättringen längs högerprofilen slutar som synes ett bra stycke under toppen men profilen kan ändå vara den längsta klätterleden i landet.
Tråden tappar lite tempo när det inte är så många som bidrar med bilder och vi har mest rört oss kring Kebnekaise. Vore kul med lite fler bilder från flera nya bidragare. Tycker också att vi kan ha ute ett par tre bilder parallellt.
När vi paddlade i början av oktober hade vi extremt fint väder. Efteråt kom stormen Amy. Höstpaddlingen är en återkommande händelse som vi sysslat ...
3 kommentarer
En måndag i mitten av oktober förvandlas den kalla morgonen till en nästan sommarvarm dag. Jag och min kompis Anders åker med våra kikare till ...
4 kommentarer
Mina fjällvandringar börjar alltid med en idé som mynnar ut i en tänkt rutt. Rutten hänger alltid ihop med en tänkt tidsplan, som innebär att dagarna ...
1 kommentar
I fredags hade vi varit gifta i 10 år. Det ville vi fira. Vi gifte oss i ett naturreservat utanför Uppsala, så ett firande i naturen skulle passa. Vi ...
Det här inlägget handlar om mina första åtta turer i Sarek. Hur allt började och hur vissa vägval kunde göras då men inte idag. Ni får läsa om och se ...
6 kommentarer