Gissa position

Re: Svar till Staffan

nidob49; sa:
Håhå - Det var till att vara sparsmakad må jag säga. :)

Arjeplogsfjällen. Närmare än så kan du säkert inte precisera det själv, m.t.p. hur dåligt du känner igen saker och ting.

// Bert
Joho! För jag har tjuvkikat på kartan innan jag la ut bilden :)

Till Staffan:
Det ser ut som någonstans runt Nasafjäll, troligen leden norrut från Nasa mot Smuolevagge, du blickar in mot norska gränsfjällen.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
En bild till

Här är en bild som har några år på nacken. Nån som kan lista ut vad den visar och varifrån den är tagen?

cpic4603c207997eb.jpg

// J-E

Re: En bild till

JET; sa:
Här är en bild som har några år på nacken. Nån som kan lista ut vad den visar och varifrån den är tagen?

// J-E

Vild gissning!

På Vuojateadnus västra strand, någonstans vid de tre broarna vid Njunnjasaskaite, mot Akka (till vänster i bild) och Kisuris (till höger i bild).

Bilden är tagen mitt i natten, eller åtminstone vid 3-tiden på morgonen, i juni.

Rätt va?! :)

//Bert

Re: Re: En bild till

nidob49; sa:
Vild gissning!

På Vuojateadnus västra strand, någonstans vid de tre broarna vid Njunnjasaskaite, mot Akka (till vänster i bild) och Kisuris (till höger i bild).

Bilden är tagen mitt i natten, eller åtminstone vid 3-tiden på morgonen, i juni.

Rätt va?! :)

//Bert

Fel län, tyvärr.

Ledtråd: Bilden är tagen på kvällen.

//J-E

Re: En bild till

JET; sa:
// J-E
Kan det vara Laisälven? Någonstans kring Adolfström. En vild gissning var dit på 80 talet, kanske fotot är lika gammalt?

Re: Re: En bild till

dave1; sa:
JET; sa:

// J-E

Vojmån med marsfjällen i bakgrunden?

Rätt län, alltså Västerbotten.

Rungá; sa:
[Kan det vara Laisälven? Någonstans kring Adolfström. En vild gissning var dit på 80 talet, kanske fotot är lika gammalt?

Ja, fotot är från 1982.

nidob49; sa:
JET; sa:
Fel län, tyvärr.

Ledtråd: Bilden är tagen på kvällen.

//J-E

Äh! Du skojar!

:D

Rättelse: Fotot är taget på e-m eller kväll, det var ju ett tag sedan som sagt. (Detta borde ge en ledtråd om väderstrecket).

Dessutom kan jag avslöja att det är taget i början av Juli.

/J-E

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips