Gissa position

Bra ledtråd! Jag tror då att vi är längs leden mellan Åtnikstugan och Virisen. Men där finns ju några broar att välja på. Jag gissar att vi ser bron 4 km väster om Virisen.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Ja, det stämmer. Det är bron över Tjatjasebäcken, på leden mellan Tjåkkelestugan och fjällstugan i Ljusliden. Längs den sträckan finns ytterligare en fjällstuga man får övernatta i, Skiblekojan, drivs av Länsstyrelsen och är ej markerad som fjällstuga på fjällkartan. Även ett allmänt vindskyddet (liten koja) finns som ej är utmärkt korrekt, Mons vindskydd (båda är markerade som Renvaktarstuga och ligger en liten bit från leden).

Nästa bild är din Tobbe.
Mvh RN

Tack för infon, Rickard. Möjliga övernattningsstugor är alltid bra att känna till. Ny bild kommer här:

Bilagor

• 952z.jpg
    952z.jpg
    282.4 KB · Visningar: 374
Lustigt nog gissade jag på den här branten på en av dina tidigare bilder från samma trakter, men någon gång måste det ju bli rätt. Granarna till vänster avslöjar att vi inte är så högt över havet.

Här en ny bild, vad heter klumpen?

Bilagor

• foto0232.jpg
    foto0232.jpg
    48.1 KB · Visningar: 336
Vi börjar lite beskuret. Det var en hel del broar ett tag.Var är det för vatten vi ska ta oss över här då?

Peter

Bilagor

• gissa1.jpg
    gissa1.jpg
    57.3 KB · Visningar: 262

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips