Gissa position

Lustigt nog gissade jag på den här branten på en av dina tidigare bilder från samma trakter, men någon gång måste det ju bli rätt. Granarna till vänster avslöjar att vi inte är så högt över havet.

Här en ny bild, vad heter klumpen?

Bilagor

• foto0232.jpg
    foto0232.jpg
    48.1 KB · Visningar: 357
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Vi börjar lite beskuret. Det var en hel del broar ett tag.Var är det för vatten vi ska ta oss över här då?

Peter

Bilagor

• gissa1.jpg
    gissa1.jpg
    57.3 KB · Visningar: 279

Aktuellt

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips i Norden!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!
6 minuter tog det visst. Kanske inte skulle ha tagit med båten.

Här fick jag vada. Den ena ekan läckte och det fanns bara 1 hel åra. Men det gick bra. Första delen söderifrån så var det grunt, men det närmaste jag kommit kvicksand. Den senare delen från stenen var djupare, tillräckligt för att tvätta kalsongerna, men inte så strömt, bra botten och bra sikt.

Bra gjort!

Peter

Bilagor

• gissafinal.JPG
    gissafinal.JPG
    212.5 KB · Visningar: 431
Oj, att jag var så nära inpå missade jag... Jo båten var en bra ledtråd samt att det nog måste vara en "känd" plats eftersom bilden är så hårt beskuren. Pelles bild tyckte jag var mer lurig, "klumpen" kändes väldigt bekant men jag kunde inte placera den.

Nåväl här kommer en ny bild, vi får se om den varar längre än sex minuter... Vad heter höjden mitt i bild?

Bilagor

• 330_z.jpg
    330_z.jpg
    206.7 KB · Visningar: 434

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.