Gissa position

Kan det vara så att vi inte är kvar i fjällen utan har hamnat nere vid kusten? Jag tycker jag ser ett kalottberg därborta. Skuleskogen i så fall!

Olle, ta inte illa upp, men det är fjällbilder som gäller här! Svenska fjällkedjan inklusive förfjällsterrängen, som jag har tolkat tråden. Så mitt förslag är att du genast letar fram en fjällbild i ditt arkiv och lägger ut den. I andra hand kan du överlåta utrymmet till valfri person. Så brukar vi göra när vi har ont om bilder eller kommer att vara off-line och därmed inte kan bevaka inkomna gissningar.

Hälsn Pelle

Olle, ta inte illa upp, men det är fjällbilder som gäller här! Svenska fjällkedjan inklusive förfjällsterrängen, som jag har tolkat tråden. Så mitt förslag är att du genast letar fram en fjällbild i ditt arkiv och lägger ut den. I andra hand kan du överlåta utrymmet till valfri person. Så brukar vi göra när vi har ont om bilder eller kommer att vara off-line och därmed inte kan bevaka inkomna gissningar.

Hälsn Pelle

Hej
Jag såg bara det om "Gissa position" idag under senaste inlägg och svarade, jag är ledsen om jag på något sätt tagit utrymme. Jag överlåter alltså!

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Då kastar jag ut en bild!
6c441b2a93b47a49b78a5fd88dfc6070.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tänkte Snavvavagge först, men har för mig att det blocket har "tre kronor". Västra delen av Sarvesvagge kanske, väster om vattendelaren?

Det tog ett tag innan jag listade ut att det är Kåtotjåkkamassivet man ser i bakgrunden, tog ännu längre för mig att upptäcka vindskyddet. Du torde alltså befinna dig vid Válffojavrrit.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.