Gissa position

Svårt att misstaga Tuolpagorni för något annat, trots molnen :)

Vad är det för fjällklump jag står på när jag fotar det här fina deltalandskapet?
 

Bilagor

  • Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    33.1 KB · Visningar: 315
Utan skymmande moln tror jag att du står på Tjåggnårisvárásj och tittar ner på vattnet mellan Jiegnavákkjågåsj och Alep Sarvesjåhkå.
 
Ja, visst är det fint, måste ta mig hit upp någon gång.

Här kommer ännu en beskuren bild, denna gång en trevlig tält- och rastplats. Hoppas den kan bereda lite lagom svårigheter............
 

Bilagor

  • foto0047.jpg
    foto0047.jpg
    72.4 KB · Visningar: 237

avslutad210712

Gäst
Gissar att det är tältplatsen vid bron över Tjäktjajåkken på leden som går mellan Kungsleden och Hukejaure genom dalen som jag inte hittar något namn på min friluftskarta men jag har för mig att den heter något liknande tsutsu-vagge.

Om det mot förmodan inte är den tältplatsen så kan jag i alla fall rekommendera den. Har gått förbi några gånger mitt på dagen men till sist planerade jag in att en dagsetapp skulle sluta just där.
 
Gissar att det är tältplatsen vid bron över Tjäktjajåkken på leden som går mellan Kungsleden och Hukejaure genom dalen som jag inte hittar något namn på min friluftskarta men jag har för mig att den heter något liknande tsutsu-vagge.

Om det mot förmodan inte är den tältplatsen så kan jag i alla fall rekommendera den. Har gått förbi några gånger mitt på dagen men till sist planerade jag in att en dagsetapp skulle sluta just där.

Jag hade dåligt samvete för att bilden var alltför svår.............men du knäckte den direkt! Men du har tydligen klippkort på den här sträckan.

Bifogar här hela bilden, och även jag tycker det är en jättefin plats, både för rast och tältning. Fotot är taget i sydvästlig riktning.
 

Bilagor

  • foto0047 (2).jpg
    foto0047 (2).jpg
    66.1 KB · Visningar: 200

avslutad210712

Gäst
Kände inte riktigt igen bakgrunden först men tog det på bänken. Har som sagt ätit lunch där två gånger och tältat en gång och kan som sagt rekommendera den.

Kommer en ny bild strax. Skall bara söka igen en riktigt svår en :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.