Gissa position

En ledtråd är att jag i en tidigare gåta har lagt upp två bilder på samma berg fast från en annan riktning...

Tillägg: Ok, nu har jag kollat så att jag minns rätt. Borde kanske poängtera att det inte är samma sida av berget som syns på mina bilder.
 
Senast ändrad:
Skulle eventuellt kunna vara Njoatsovagge i södra Sarek....

/ Stefan

Visst kunde det, men inte heller den dalgången stämmer. Men du är närmast hittills.

Jag tycker själv att just kombinationen av grön dalbotten och branta fjällsidor är typisk för den här dalen. En av mina favoriter, faktiskt.
 
Hmmm

Tagen på morgonen skriver du....skuggorna "lutar" åt vänster i bild....det innebär ju att vi måste titta mot nordost eller nordväst, beroende på vilken tid på morgonen som vi talar om. Dessutom höga toppar, grön dalgång och ganska platt. Får väl gissa på:

Ruohtesvagge i första hand eller övre Vistasvagge i andra hand....sen börjar det ta slut på gissningar :)

/ Stefan
 
Tagen på morgonen skriver du....skuggorna "lutar" åt vänster i bild....det innebär ju att vi måste titta mot nordost eller nordväst, beroende på vilken tid på morgonen som vi talar om. Dessutom höga toppar, grön dalgång och ganska platt. Får väl gissa på:

Ruohtesvagge i första hand eller övre Vistasvagge i andra hand....sen börjar det ta slut på gissningar :)

/ Stefan

Ånej, visst finns det fler dalgångar. Och det verkar ju som om Tobbe har hittat rätt, trots att fjällen i bild är tagna ur annan vinkel, imponerande!

Men om vi vidgar perspektivet så blir det nog lättare.
 

Bilagor

  • Foto0009 (2).jpg
    Foto0009 (2).jpg
    83.4 KB · Visningar: 492
Alkavagge!

Härrapakte skymtar i vänsterkant, Sarektjåkka i fjärran i mitten och Akkatjåkka till höger.

/ Filip

Där satt den! Helt rätt.

För den som inte gått här kan berättas att Álggavágge är mycket lättgången med gröna gräsytor, gula smörblommor och små klara bäckar som kommer ner från sidorna. En solig dag som denna är man nära Paradiset!

Tack för alla gissningar, Pelle.
 
Där satt den! Helt rätt.

För den som inte gått här kan berättas att Álggavágge är mycket lättgången med gröna gräsytor, gula smörblommor och små klara bäckar som kommer ner från sidorna. En solig dag som denna är man nära Paradiset!

Tack för alla gissningar, Pelle.

Det var nästan omöjligt att gissa fel efter det gedigna förarbetet av alla medgissare. Jag kommer åt mina bilder först någon gång imorgon, så om någon annan vill klämma sig före går det jättebra. Passa på du som aldrig laddat upp nåt att gissa på.

Mvh Filip
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.