Gissa position

Även om jag är ingen av de trogbasta gissarna väljar jag åt vara tyst. Efter uplösningen förklarar jag varför...
Ok, ska bli intressant att höra din förklaring, Henning!
Som en vidare ledtråd lade jag upp snarlik bild för några år sedan.
Nuukers bild som finns på sidan 447 var grunden åt vara tyst. Jag gissade rätt där, så jag har väljt åt lämna det för nagon annars denna gang.

Om det aktuella bild har jag strax nu ingen idee, men det verkar bekannt, kannske ideen kommar senare...

Henning

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Jag brukar bara gissa på platser som jag tror jag varit på och denna gången var det ju rätt - kul!

Vart befinner vi oss nu då?

Bilagor

• where.jpg
    where.jpg
    30.8 KB · Visningar: 363

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Vi ska längre norrut!

Japp. Berget är dessutom snäppet lägre i termer av absolut höjd över havet. Tillika ett väldigt känt berg, som omöjligen kan ha undvikit någons syn om denne har sett annonser från ett visst uteföretag (ett företag som dessutom varje år arrangerar ett, på detta forum, icke uppskattat jippo i dessa krokar).

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.