Gissa position

Hade svårt att placera klumpen trots den karaktäristiska profilen, men med goda ledtrådar och Google maps vinklade flygbilder gick det ju vägen..........

I vilken dalgång är vi nu då?
 

Bilagor

  • Foto0009.jpg
    Foto0009.jpg
    99.1 KB · Visningar: 334
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
En ledtråd är att jag i en tidigare gåta har lagt upp två bilder på samma berg fast från en annan riktning...

Tillägg: Ok, nu har jag kollat så att jag minns rätt. Borde kanske poängtera att det inte är samma sida av berget som syns på mina bilder.
 
Senast ändrad:
Skulle eventuellt kunna vara Njoatsovagge i södra Sarek....

/ Stefan

Visst kunde det, men inte heller den dalgången stämmer. Men du är närmast hittills.

Jag tycker själv att just kombinationen av grön dalbotten och branta fjällsidor är typisk för den här dalen. En av mina favoriter, faktiskt.
 
Hmmm

Tagen på morgonen skriver du....skuggorna "lutar" åt vänster i bild....det innebär ju att vi måste titta mot nordost eller nordväst, beroende på vilken tid på morgonen som vi talar om. Dessutom höga toppar, grön dalgång och ganska platt. Får väl gissa på:

Ruohtesvagge i första hand eller övre Vistasvagge i andra hand....sen börjar det ta slut på gissningar :)

/ Stefan
 
Tagen på morgonen skriver du....skuggorna "lutar" åt vänster i bild....det innebär ju att vi måste titta mot nordost eller nordväst, beroende på vilken tid på morgonen som vi talar om. Dessutom höga toppar, grön dalgång och ganska platt. Får väl gissa på:

Ruohtesvagge i första hand eller övre Vistasvagge i andra hand....sen börjar det ta slut på gissningar :)

/ Stefan

Ånej, visst finns det fler dalgångar. Och det verkar ju som om Tobbe har hittat rätt, trots att fjällen i bild är tagna ur annan vinkel, imponerande!

Men om vi vidgar perspektivet så blir det nog lättare.
 

Bilagor

  • Foto0009 (2).jpg
    Foto0009 (2).jpg
    83.4 KB · Visningar: 560

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.