Gissa position

Jag tyckte att det var utförslut på bilden och så mycket vegatation. Därför gissade jag åt det hållet.
Så kul att jag fick chansen att lägga ut en ny bild. Denna bild från i somras hade jag tänkt ut som en lämplig nöt innan jag tog den. Hoppas att detta karaktärslösa (?) fjäll inte ska vara alltför lätt att identifiera.

Bilagor

• IMG_0127.jpg
    IMG_0127.jpg
    60.4 KB · Visningar: 377
Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Det måste vara nåt lurt med beskrivningen - karaktärs-lösa eller karaktär-slösa?
Tänk om lösningen är så här:
Man kommer gående norrifrån och närmar sig en klippbrant, en mycket hög sådan, och den kallas Skierffe

/Hans

Helt rätt Hans.
Skierfes välkända profil ser väldigt beskedlig ut från nordväst där jag tog kortet. Jag väntade med att ta kortet tills Tjakkeli försvunnit från bakgrunden.

Wow, tänk att det gick hem!

Tänkte bryta trenden med svårbedömda, karaktärslösa och dimmiga bilder med raka motsatsen.
Vilket välkänt fjäll?
Det kanske blir fort uppklarat men bildvinkeln är lite annorlunda.

/Hans

Bilagor

• utsid03.jpg
    utsid03.jpg
    94.4 KB · Visningar: 301
Hej!

Tycker att rännorna på bergsidan känns bekanta på något sätt. Är det möjligen Drakryggen? Kanske rentav sydsidan sett från Koupervagges västra ände?

häpp / Fiilokus

Aktuellt

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival
Den 22-23 maj samlas friluftslivets aktörer på Djurgården i Stockholm, och bjuder på både kunskap och inspiration inför sommarens äventyr.

Snälltåget – på räls till äventyret

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!
Gick fort det. Så ser den obeskurna bilden ut, tagen från platån öster om Madirjavri.
Kan rekommenderas, mycket fin utsikt över Kebnekaisefjällen.

/Hans

Bilagor

• utsid01.jpg
    utsid01.jpg
    121.3 KB · Visningar: 377
Jag tror att vi ser Urttičohkka och att fotografen står på eller i närheten av Kungsleden strax norr om "Kaitumkåtan".

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.