Gissa position

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Jag måste ställa lite frågor...;)
1. Är det Padjelanta då?
2. I förhållande till ‘HansP’ och min utgångspunkt om Tarradalen, vilken sida är du på?
3. Är du mer söröver, typ: Kartevare? så långt?

Jag måste ställa lite frågor...;)
1. Är det Padjelanta då?
2. I förhållande till ‘HansP’ och min utgångspunkt om Tarradalen, vilken sida är du på?
3. Är du mer söröver, typ: Kartevare? så långt?

Jag tror att vi är andra sidan Tarradalen. Kan det vara Juovvabuollda österifrån? Bilden är då tagen strax söder om Rivggotjåhkkå.

Den var klurig, hakade upp mig på det "obskyra"...

...tror att den bild är enklare.

Calle

Bilagor

• IMGF_17.jpg
    IMGF_17.jpg
    53.4 KB · Visningar: 382
Äh, va fasen! Ibland måste man slänga in en rejäl chansning!

Kanske att du står i närheten av Sjangeli och fotar mot öster. Berget i bakgrunden skull i så fall kunna vara Adnjetjårrå.

häpp / Filiokus

Nej, det är det inte. Filip var närmare med sin rejäla chansning.
Lägger in en bild som visar de centrala delarna i den förra bilden på lite närmare håll. Det här fjället ska ha varit en offerplats, även om det inte är utmärkt på fjällkartan.

Calle

Bilagor

• IMGF_17B.jpg
    IMGF_17B.jpg
    66.6 KB · Visningar: 276

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips