Gissa position

Jag måste ställa lite frågor...;)
1. Är det Padjelanta då?
2. I förhållande till ‘HansP’ och min utgångspunkt om Tarradalen, vilken sida är du på?
3. Är du mer söröver, typ: Kartevare? så långt?

Jag måste ställa lite frågor...;)
1. Är det Padjelanta då?
2. I förhållande till ‘HansP’ och min utgångspunkt om Tarradalen, vilken sida är du på?
3. Är du mer söröver, typ: Kartevare? så långt?

Jag tror att vi är andra sidan Tarradalen. Kan det vara Juovvabuollda österifrån? Bilden är då tagen strax söder om Rivggotjåhkkå.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Den var klurig, hakade upp mig på det "obskyra"...

...tror att den bild är enklare.

Calle

Bilagor

• IMGF_17.jpg
    IMGF_17.jpg
    53.4 KB · Visningar: 386
Äh, va fasen! Ibland måste man slänga in en rejäl chansning!

Kanske att du står i närheten av Sjangeli och fotar mot öster. Berget i bakgrunden skull i så fall kunna vara Adnjetjårrå.

häpp / Filiokus

Nej, det är det inte. Filip var närmare med sin rejäla chansning.
Lägger in en bild som visar de centrala delarna i den förra bilden på lite närmare håll. Det här fjället ska ha varit en offerplats, även om det inte är utmärkt på fjällkartan.

Calle

Bilagor

• IMGF_17B.jpg
    IMGF_17B.jpg
    66.6 KB · Visningar: 280

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips