Gissa position

Det är mycket riktigt Aurofjället. Sjarratjåhkka syns ej på bilden som är tagen vid sjön 878 i riktning sydväst. Området mellan Över-Uman och övre Ältsvattnet är mycket vackert, lättvandrat och spännande med alla raviner och underjordiska jokkar, som man dock inte skall utforska på egen hand, det kan leda till att man blir kvar därinne någonstans! Den uppgiften överlåter vi till välutrustade speleologer.
 
Håller igång tråden med en ny bild. Trodde att jag hittat Plupps boplats, men fick tji. Var
finns den här kåtan?
Calle
 

Bilagor

  • Plupp.jpg
    Plupp.jpg
    47.8 KB · Visningar: 372
Vem känner igen denna sjö? Lägg märke till det lilla gröna tältet på den jättestora gräsplatån på sjöns norra strand.
 

Bilagor

  • utsid20.jpg
    utsid20.jpg
    176.7 KB · Visningar: 377
Det kanske var onödigt svårt det här, eftersom vi befinner oss långt från allfarvägarna. Jag ger lite hjälp till de som är duktiga kartläsare. Fotografen står precis på Norska gränsen. Fjällområdet är samma som min senaste gåta som Calle Zetterlund löste.
 
Nej, inte det. Längre söderut (det finns flera Laddejaure men jag antar att du menade i närheten av Stuor-Jervas), kartbladet är AC2, övre halvan.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.