Gissa position

Nej, det är längre söderut. Bifogar en bild till, lite längre upp i dalgången.
Calle

Bilagor

• IMGF2.jpg
    IMGF2.jpg
    32.1 KB · Visningar: 359
Åsnans svans

Förmodligen fel, men vi måste ju dra till med några gissningar. Jag är inte ens på det klara med vad BD14 omfattar (inga kartor här), kanske blandar jag ihop det med ett annat blad, men jag höftar med dalgången med sjön Guijaure.

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Onekligen besvärligt att gissa utan kartor på ett område man aldrig varit i. Men tittar man på de diffusa kartor som Google erbjuder så verkar dalen väster om Gajsetjåkkå eller den öster om Kustarakaise inte orimliga (med sjöarna Njuonnerjavre resp. Maranjavrre). Om nu dessa ingår i BD14, alltså...

Puh, det var besvärligt! Nå, kartor finns alltså inte här, men jag kommer faktiskt åt en del bilder, så nu kan jag ge nästa gissningsbild. Var är vi?

Bilagor

• Gissningsbild_bro.jpg
    Gissningsbild_bro.jpg
    190.5 KB · Visningar: 678
Om bilden ovan: man behöver förstås ha passerat bron för att känna igen den. Men det som skiljer den från en massa andra broar är det som anas i vänsterkanten: en extra bro som av någon anledning bara står där i grönskan. Kanske den gamla bron, vad vet jag. Men lite lustigt såg det ut i alla fall. Förutom detta påpekande kan jag säga att det är längs Kungsleden.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.