Gissa position

Haha. Jag får kräva det nästa gång, då får jag också besöka en mer obskyr del av fjällkedjan.

Det här ser definitivt ut som jämtlandsfjällen tycker jag. Men jag har ingen närmare gissning än att det påminner om Lunndörrsfjällen (västra delen).
Nej, fel fjällområde. Fler gissningar!
 
Det är lite svårt. Men det ser ut som de alpina trakterna. Jag tror att det är i Lappland och den lilla stigen ser ut som stigarna i Sarek. Men att det skulle växa enbär där är jag tveksam till, eller det kan vara kråkbär eller något annat. Men det skulle kunna vara mellan Njoatosvagge och Pårek, här
 
Det är lite svårt. Men det ser ut som de alpina trakterna. Jag tror att det är i Lappland och den lilla stigen ser ut som stigarna i Sarek. Men att det skulle växa enbär där är jag tveksam till, eller det kan vara kråkbär eller något annat. Men det skulle kunna vara mellan Njoatosvagge och Pårek, här
Fel fjällområde, fel landskap! :)
Få se om någon kan hamna hyfsat rätt så kommer ledtrådar sedan.
 
Inte rätt toppar det heller. Jag följer en stig, rakt mot de här topparna.
Nu börjar vi komma till uteslutningsmetoden. Det ser inte ut som Stor-svuku, och digerhogna/sushogda har ingen vägg så lång som den på bilden vad jag minns. Då återstår elgåhogna trots vad mitt minne säger åt mig. Kanske går du på leden mellan salsfejellet och svukuriset, och har tagit bilden strax innan forborgen?
 
Nu börjar vi komma till uteslutningsmetoden. Det ser inte ut som Stor-svuku, och digerhogna/sushogda har ingen vägg så lång som den på bilden vad jag minns. Då återstår elgåhogna trots vad mitt minne säger åt mig. Kanske går du på leden mellan salsfejellet och svukuriset, och har tagit bilden strax innan forborgen?
Helt rätt, jag går på leden mot Forborgen och har passerat Grøvelåa. Din tur då!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.