Gissa position

Då är det kanske kring Rogen?
Inte det heller tyvärr. Nu kommer en välförtjänt ledtråd. Till höger på bilden syns ett gammalt staket. Platsen vi befinner oss på tillhörde tidigare en anläggning för vinterturism. Detta går också att se på kartor, om en exempelvis zoomar in max på lantmäteriets kartutskrift.

Jag skulle förstås lagt in en kartnål också. ;)

Ok, var är detta?

Gissa (2).jpg

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Haha. Jag får kräva det nästa gång, då får jag också besöka en mer obskyr del av fjällkedjan.

Det här ser definitivt ut som jämtlandsfjällen tycker jag. Men jag har ingen närmare gissning än att det påminner om Lunndörrsfjällen (västra delen).
Nej, fel fjällområde. Fler gissningar!

Det är lite svårt. Men det ser ut som de alpina trakterna. Jag tror att det är i Lappland och den lilla stigen ser ut som stigarna i Sarek. Men att det skulle växa enbär där är jag tveksam till, eller det kan vara kråkbär eller något annat. Men det skulle kunna vara mellan Njoatosvagge och Pårek, här

Det är lite svårt. Men det ser ut som de alpina trakterna. Jag tror att det är i Lappland och den lilla stigen ser ut som stigarna i Sarek. Men att det skulle växa enbär där är jag tveksam till, eller det kan vara kråkbär eller något annat. Men det skulle kunna vara mellan Njoatosvagge och Pårek, här
Fel fjällområde, fel landskap! :)
Få se om någon kan hamna hyfsat rätt så kommer ledtrådar sedan.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.