Gissa position

fan, jag gissade det.då blir det svårare,jag måste på fler sarekturer! kul! men för att gissa så gissar jag på att du är i njoatsovaggi&är nära gränsen för hur mycke amazing views en kan ha på en enda fjälltur?
 
Spot on av Sauvakavelija. Jo vi är på väg ner i Sarvesvagge. Min fru tyckte att vi skulle följa Tjågnårisjåhkå (gräns mellan Sarek och Padjelanta) ner till dalen. Men undertecknad tyckte att vi istället skulle snedda ner och hamnade då där denna bild togs i hörnet av Tjågnårisvarasj 😄.
Kan infoga att det blev lite brant på skrå med pulka min väg, så Livskamraten vände tillbaka och tog den kloka vägen ner längs bäcken. Själv körde jag raka vägen ner till de fantastiska tältplatserna i mynningen av Sarvesvagge.
Nästa bild!
 
Det finns inga skriva regler för denna roliga och lärorika tråd, men praxis är att den som gissat rätt får lägga ut nästa bild. Hen kan också välja att avstå och därmed lämna fältet fritt för den som vill ta chansen. Så vi brukar gissa på en bild i taget. Jag föreslår att vi den här gången först klarar ut Sauvakavelijas bild och därefter gissar på Tottemans.
 
Det finns inga skriva regler för denna roliga och lärorika tråd, men praxis är att den som gissat rätt får lägga ut nästa bild. Hen kan också välja att avstå och därmed lämna fältet fritt för den som vill ta chansen. Så vi brukar gissa på en bild i taget. Jag föreslår att vi den här gången först klarar ut Sauvakavelijas bild och därefter gissar på Tottemans.
Jo, inga regler skrivna, men i praktiken kan det vara svårt att följa på om det blir många ledtrådar och gissningar på flera bilder samtidigt. Vi gör som Per föreslår, om inte någon klarar ut båda bilder på en gång :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.