Hej! Annonser Àr vÄr inkomstkÀlla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slÄ av annonsblockering kan du istÀllet stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
dÄ kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du anvÀnder en förÄldrig webblÀsare. Det fÄr inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller anvÀnda en alternativ webblÀsare .
Ser ut att kunna vara Goducohkka's karakteristiska profil i bakgrunden. SÄ min gissning Àr att bilden Àr tagen vid en av de smÄ tjÀrnarna uppe pÄ den breda ryggen ovanför Huvkim.
I över 30 Är har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjÀllvÀrlden. Nu har han samlat kunskaper, rÄd och tips i en 400 sidor tjock bok.
I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig pÄ SSSK, om sÀsongstarten.
Sista dagen med fint vÀder i Sarek Àr det upplagt för en rejÀl topptur. Efter en vilodag fortsÀtter kampen mot elementen och det blir dags att ...
1 kommentar
Ăstra Grönland Ă€r ett av de sista jungfruliga territorierna pĂ„ jordklotet. Med drygt tio Ă„rs mellanrum har jag varit dĂ€r. I somras (2025) med ...
3 kommentarer
Swiss National Park Àr fullpackat med vandringsleder av olika svÄrighetsgradder, lÀngder och vilda djur. FrÄn vackra vandringar lÀngs med slingriga ...
NÀr vi paddlade i början av oktober hade vi extremt fint vÀder. EfterÄt kom stormen Amy. Höstpaddlingen Àr en Äterkommande hÀndelse som vi sysslat ...
3 kommentarer
En mÄndag i mitten av oktober förvandlas den kalla morgonen till en nÀstan sommarvarm dag. Jag och min kompis Anders Äker med vÄra kikare till ...
4 kommentarer