Gissa position

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Jag tror inte jag kan hitta på fler relevanta ledtrådar till gåtans lösning. Skall strax ut på resa och för att tråden inte skall "gå i stå" avslöjar jag att Njierievtjåhkka är namnet på eftersökt fjäll.

Bilden är tagen från leden mellan Norra Fjällnäs och Forsavan (eller Syterstugan om man väljer det). I svaret på Swifts fråga skrev jag 'närmare kungsled än man tror' vilket är lite långsökt men inte helt fel historiskt sett. Jag har hört att många fina sällskap har tagit sig den här vägen till Kungens fiskeanlägging i Forsavan. För övrigt är ju som synes (den riktiga!?) Kungsleden gott och väl inom synhåll. Med bättre upplösning på bilden skulle man se Syterstugan.

Varsågod, fritt fram för vem som helst att lägga upp en ny bild.

Ny bildgåta

Var är vi nu?

Bilagor

• IMG_2720.jpg
    IMG_2720.jpg
    47.5 KB · Visningar: 618

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Svår bild, men kan börja gissa inom samma län som förra bilden. Västerbotten skulle det kunna vara. Jag anar en vägkant och första vibben jag fick med tanke på bakgrunden är Tängvattnet väst om Hemavan. Säkert fel, men värt en ledtråd ;)

Calle

Grönabandetvandrarna kan ju välja mellan olika alternativ, men jag har "gått" alla i flygbilden och hittar inte den här platsen ändå. De miljöer som mest liknar din bild hittar jag längs Stor-Björkvattnet. Är vi ändå där någonstans?

Skönt att sjönamnet räckte för jag lyckades inte hitta din exakta plats. Men även jag skulle hellre cykla än gå den här sträckan.

Ny bild, vad ser vi?

Bilagor

• IMG_20190727_094923 (1).jpg
    IMG_20190727_094923 (1).jpg
    58.1 KB · Visningar: 442

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.