Gissa position

Jag har nyligen planerat lite för en eventuell tur vid Ikkesjávrre, och tyckte din kulle såg bekant ut, men aldrig varit där.

Här kommer nästa bild på samma tema, vad heter denna kulle?

Bilagor

• IMG_3119.jpg
    IMG_3119.jpg
    276.2 KB · Visningar: 390

avslutad210712

Gäst
3 foton i rad har jag fått känslan av att jag varit där. Och det har jag. Och ändå har jag bommat. Förlåt 4 foton i rad.

Sista fotot har jag ingen känsla alls av så äntligen slipper jag skämmas *L*

För övrigt god fortsättning till Er alla

Snålttje får bli mitt bidrag baserat på att berget i bakgrunden är Nuortap Rissavarre som jag bara sett från andra vinklar. En chansning, alltså.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Det stämmer! Unna Båravárásj i västra delen av Sarek nära gränsen till Padjelanta. Skarpt att känna igen Nuortap Rissávárre.

Kul att det blev rätt till slut. Det var lite av långskott med svaret. Jag inte besökt vare sig Snålttje eller Unna Båravarasj så Lantmäteriets karttjänst skall ha ett tack för hjälpen :).

Din tur, nästa bild!

Här pekar kameran norrut. Från vilket fjäll är bilden tagen?

Bilagor

• 34545wert.jpg
    34545wert.jpg
    58.4 KB · Visningar: 566
Lustigt, på Unna Båravárásj har jag tältat en gång, men jag kände ändå inte igen mig. Skickligt av materazzi att klara den gåtan!

Här är vi långt norrut. Jag gissar att vi ser finska fjäll längst bort. Till höger i bild ser vi en fyrhjulingväg och kryss för vinterled, vilket borde underlätta sökandet. Kanske är du på väg uppför eller nedför fjället Árbuoaivi?

Här är vi långt norrut. Jag gissar att vi ser finska fjäll längst bort. Till höger i bild ser vi en fyrhjulingväg och kryss för vinterled, vilket borde underlätta sökandet. Kanske är du på väg uppför eller nedför fjället Árbuoaivi?

Ett elegant resonemang men ändå inte korrekt. Vi skall rejält söderut räknat från Árbuoaivi. Vi är även närmare kungsled än vad man kanske tror.

Ledtråd. Om man står ungefär vid det konformade berget i förra bildens bakgrund och tittar mot efterfrågat fjäll ser man detta.

Bilagor

• 578yurrtyu.jpg
    578yurrtyu.jpg
    38.2 KB · Visningar: 491

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.