Gissa position

Vilken tur! Men jag passerade här för några år sen så vyn verkade bekant. Jag är på resa så tacksam om någon har en ny bild.

Jag kommer till undsättning Pelle. Nästan lika bra väder som förra bilden, men var?

Calle

Bilagor

• IMGF_235.jpg
    IMGF_235.jpg
    84.4 KB · Visningar: 430

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Ja, jag tänkte att det var ett norskt fjell, och efter ledtåden var det klar vilket:) Sen var det bara att hitta sjön med G-E.
Nästa bild, vad heter fjället bakom Keron?

Bilagor

• gissa.jpg
    gissa.jpg
    48.2 KB · Visningar: 477
Jag trodde först att Keron var en ledtråd, men jag får inget napp bakom Giron. Och jag vet inte vad jättelika gravhögar heter på samiska. Men tydligen finns det tre likartade fjäll, där detta är det mellersta. Någonting med Alip, Lulip och Gaska kanske? Jag kommer således ingenstans, men gissar att vi ändå är i Norrbotten.

Jo, Keron är tältet. Ledtråd kommer från literaturen, kanske bekant för de som läst sin Grundsten noga. I det här fallet är det inte alip, lulip eller gaska utan unna. Norbotten är rätt och vi är i en nationalpark.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.