Gissa position

Stämmer, tänkte det va en ovanlig vinkel

Ja, hade du väntat en månad med att lägga ut den (eller bara inte skrivit att den var tagen igår!) så hade den nog varit lite mer av en utmaning :)

Någon som känner igen bron där jag slagit läger på den här bilden?
 

Bilagor

  • hgfhgfjhfg.JPG
    hgfhgfjhfg.JPG
    86.5 KB · Visningar: 290
Tittar man ner på bron från ena respektive andra sidan så ser det ut så här:
 

Bilagor

  • jhgkhjfgkjhllhglk.JPG
    jhgkhjfgkjhllhglk.JPG
    65.8 KB · Visningar: 280
  • ljöljölkjöjnmb.JPG
    ljöljölkjöjnmb.JPG
    53.1 KB · Visningar: 276
Följer man jokken en bit uppströms så hittar man den här fantastiska sand och grusravinen:
 

Bilagor

  • puyuytr.JPG
    puyuytr.JPG
    56.5 KB · Visningar: 226
Någon som känner igen bron där jag slagit läger på den här bilden?

Inte direkt, men efter alla fina ledtrådar kände jag igen mig. Bron över Boaldojohka, c:a 3 km N om Hurvejåkka.
Sista ledtrådsbilden hade du nästan fotat på samma plats som mig.

Calle
 

Bilagor

  • IMGF_227.jpg
    IMGF_227.jpg
    101.9 KB · Visningar: 229
Inte direkt, men efter alla fina ledtrådar kände jag igen mig. Bron över Boaldojohka, c:a 3 km N om Hurvejåkka.

Stämmer bra förutom att jokken heter Rávskkasjohka (eller möjligtvis Rávskkahasjohka beroende på vilken karta man tittar på)(eller Rauskasjoki på finska eller mienkäli?). Boaldojohka är bara ett ett sidoflöde.

Sista ledtrådsbilden hade du nästan fotat på samma plats som mig.
Med tanke på hur imponerande ravinen är så skulle jag tro att många som går förbi här tar ungefär samma foto ... fast, med tanke på hur glest ifylld färdboken i Hurvejåkka vindskydd var, så tror jag inte att vi är så många som passerar här.

För den som undrar var vi är så ligger platsen strax SV om Kummavuopio vid finska gränsen ungefär en dagsmarsch söderut från treriksröset.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.