Gissa position

Det är inte vägen upp från Abiskojaure mot Alesjaure va? I så fall är det Giron till vänster (inte på bild), Šiellanjunni i mitten, och Gárddenvárri till höger.

/Tobias

Din gissning skulle kunna passa när man utgår från kartbilden (har själv inte varit där), men vi är inte på väg mot Alesjaure.
Leden här vandras nog inte lika ofta som Kungsleden.

En klurig bild? Eller är de flesta ute och vandrar ... Hur som helst, så ska jag idag hälsa på hos min goda väninna Stina och hennes härliga hund, söta, lilla Sarek. (Ja, han heter verkligen så.) Hoppas att det har trillat in lite gissningar när jag är tillbaka från fika och promenad.

Intressant bild som vid första anblicken skulle kunna passa på flera ställen. Men ungefär så här ser det väl ut när man från Visttasvággi tittar upp mot Unna Visttasvággi. I så fall heter fjället Unna Visttascohkka.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Du ger ju en ledtråd med den lilla vovven. Alltså befinner vi oss i Sarek. Därför får du en felaktig gissning bara så att vi kan komma lite mer rätt - Njoatsovágge.

Du ger ju en ledtråd med den lilla vovven. Alltså befinner vi oss i Sarek. Därför får du en felaktig gissning bara så att vi kan komma lite mer rätt - Njoatsovágge.

Javisst gav jag en ledtråd (till och med två) när jag nämnde vännens hund. Och visst påminner området om Sarek. - Men vi är INTE i Sarek och inte i Vistasvagge heller.

Däremot är Karl-Johans gissning Skeavratjahke väldigt nära det rätta svaret!

Javisst gav jag en ledtråd (till och med två) när jag nämnde vännens hund. Och visst påminner området om Sarek. - Men vi är INTE i Sarek och inte i Vistasvagge heller.

Däremot är Karl-Johans gissning Skeavratjahke väldigt nära det rätta svaret!

Sockertoppen då? För måste nästan va mansjön

Vilken topp är det vi ser i bilden?

Bilagor

• IMG_20190717_101310.jpg
    IMG_20190717_101310.jpg
    20.5 KB · Visningar: 321

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.