Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag gissar att fotot är taget någonstans mellan Norrfällsviken och Skagsudde. Detta eftersom det är såpass många öar att det borde vara här någonstans...
Några vanliga sandstränder som jag har koll på som jag kan utesluta är Kälaviken (för lång) och Näskebodarna (stämmer inte med udden till höger eller öarna utanför).
Det som gör mig lite konfunderad är färgen på de berg som man kan se eftersom de ser ut att vara gråa. De borde finnas mer rött eftersom jag gissar att det är vid Ulvöarna eller längre norrut. Men det kanske är månljuset som distraherar?
JAg ser ju nu också att det som jag trodde var horisont ungefär mitt i mer ser ut att vara en låg udde. Detta gör att jag inte alls får ihop det
Bara för att säga något säger jag Ronöns (innanför Ulvön) nordsida norrut
Vad är det för öar som vi ser längre bort till vänster? I alla fall den mindre ön har ett lite karakteristiskt utseende. Den är kanske inte lätt men jag börjar utan ledtrådar
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
3 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar