Gissa position Västernorrland

Här kommer en ny bild!

4224596535_50a43a3319.jpg

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
På A svarar jag Smitingen :)

På B... hmmm, det är vid kusten i alla fall. Sedan är frågan vilka berg det är? Valkallen vid Lövvik? Taget från Hemsön? Men det stämmer inte riktigt tror jag...

Bild A är från Tranviken.
På bild B gissar jag Indalsälven upp mot Liden.

Här kommer en ny som är lite roligare och aning svårare. Kallar den bild C så blir det enkelt att hänga med i tråden. Va ju roligt det här.

Bilagor

• 111.jpg
    111.jpg
    49 KB · Visningar: 508
Bild B igen, kan det vara Slåtterdalsskrevan som är "hugget" i det bakre berget?

Bild C: Inte den blekaste just nu i alla fall, men det ser ut som någon större älv... Och det lär ju inte vara Ångermanälven eller Indalsälven. Jag drar till med Moälven :) Var längs med Moälven vet jag inte heller :)

Ledtråd till bild C: Inte Ångmanälven, Indalsälven eller Moälven. Ligger i västra Medelpad och området är kännt för fint fiske. Älv och ort tack!

Bild C: Är det inte Haverö strömmar då? Ljungan och västra Medelpad? HAr bara passerat förbi med bil, men visst är det ett naturreservat där?

Bild D: Det där blåa huset borde man kanske känna igen... Men det ser ju ut som en inlandstätort, Resele kanske?

Bild C är från Ljungan i Kölsillre. En liten bit uppstöms ligger mer kända Haverö Strömmar. Fint fiske och kräfter stora som hummrar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips