Gissa position Västernorrland

Här kommer en ny bild!

4224596535_50a43a3319.jpg

På A svarar jag Smitingen :)

På B... hmmm, det är vid kusten i alla fall. Sedan är frågan vilka berg det är? Valkallen vid Lövvik? Taget från Hemsön? Men det stämmer inte riktigt tror jag...

Bild A är från Tranviken.
På bild B gissar jag Indalsälven upp mot Liden.

Här kommer en ny som är lite roligare och aning svårare. Kallar den bild C så blir det enkelt att hänga med i tråden. Va ju roligt det här.

Bilagor

• 111.jpg
    111.jpg
    49 KB · Visningar: 571
Bild B igen, kan det vara Slåtterdalsskrevan som är "hugget" i det bakre berget?

Bild C: Inte den blekaste just nu i alla fall, men det ser ut som någon större älv... Och det lär ju inte vara Ångermanälven eller Indalsälven. Jag drar till med Moälven :) Var längs med Moälven vet jag inte heller :)

Aktuellt

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Ledtråd till bild C: Inte Ångmanälven, Indalsälven eller Moälven. Ligger i västra Medelpad och området är kännt för fint fiske. Älv och ort tack!

Bild C: Är det inte Haverö strömmar då? Ljungan och västra Medelpad? HAr bara passerat förbi med bil, men visst är det ett naturreservat där?

Bild D: Det där blåa huset borde man kanske känna igen... Men det ser ju ut som en inlandstätort, Resele kanske?

Bild C är från Ljungan i Kölsillre. En liten bit uppstöms ligger mer kända Haverö Strömmar. Fint fiske och kräfter stora som hummrar.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.