Gissa position Stockholms län

Då testar vi denna bild? Var är vi nu?
20251031_144440.jpg

Värmdö är tänkbart. Två master får mig att tänka på Nackamasterna men det kanske är en synvilla?

Min gissning får bli Vaxön dvs ön som Vaxholm ligger på.

Thure

Om du står på Vaxön (Vaxholm) och tittar mot Nacka-masterna så står du i rakt motsatt riktning jämfört med fotoriktningen. Vi ska dessutom österut.

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Närmsta färjebrygga är 500 meter från fotoplatsen. Vi kan åka hela vägen in till staden därifrån, men resan tar över en timme.
Med SL-buss tar resan hälften så lång tid.

Ålstäket och bl a N Lagnö trafikeras av en SL- båt linje 84. Det hade jag dålig koll på.

Då kan bilden vara från Mörtviken på Ormingelandet?

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips