Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Kan det vara Hökarängen? Fagersjöskogen..
Då får det väl bli Sköndalsbro, Buss 181 går väl dit?..Är det, den platsen gissningen gäller?
Jag har för mig att den där ’betongpolitikern’ som rev Klarakvarteren och planerade Stockholm city. Göran Sidenbladh bodde i det där fina huset. Han fick det av socialdemokraternas Hjalmar Mehr. Det var ju vanligt att dessa arkitekter och politiker gynnade varandra. Populasen skulle ju bo i betongbunkrar i förorter.
Jag har för mig du hade ett annat exempel här i tråden, på ett sådant här ’Kulturhus’ Vävargården, vid Vinetertullen, som Nomenklaturan bodde i.
Huset har en otroligt fin portik i empirestil.
Jåja..nog om detta..
Här då bild till beskådan för att lista ut platsen.
Så var någonstans är detta?
Jag har för mig du hade ett annat exempel här i tråden, på ett sådant här ’Kulturhus’ Vävargården, vid Vinetertullen, som Nomenklaturan bodde i.
Huset har en otroligt fin portik i empirestil.
Jåja..nog om detta..
Här då bild till beskådan för att lista ut platsen.
Så var någonstans är detta?
Hejsan.
Ni är båda duktiga att gissa, men tyvärr det är fel.
Såhär: Ifrån Bagis’ där du väl bor Thure, är det ungefär 11 kilometrar, och ifrån Jarlaplan där jag bor så är det ungefär drygt 2 kilometrar.. Om ni tar en passare och gör cirklar bör detta vara en ledtråd…
Så… det här är inte alls långt ifrån Sergels Torg…
En annan ledtråd till: Själva vattensamlingen till höger som f. ö är ringa, har ett namn., en yta man ser sig själv i.
Platsen då?. Jo’ Det namnet är’ ”något mörkt som kastas…(!!)”
Nu bör det väl klarna.
Namnet på dammen och namnet på området, tack!
Sommarhälsningar!
Ni är båda duktiga att gissa, men tyvärr det är fel.
Såhär: Ifrån Bagis’ där du väl bor Thure, är det ungefär 11 kilometrar, och ifrån Jarlaplan där jag bor så är det ungefär drygt 2 kilometrar.. Om ni tar en passare och gör cirklar bör detta vara en ledtråd…
Så… det här är inte alls långt ifrån Sergels Torg…
En annan ledtråd till: Själva vattensamlingen till höger som f. ö är ringa, har ett namn., en yta man ser sig själv i.
Platsen då?. Jo’ Det namnet är’ ”något mörkt som kastas…(!!)”
Nu bör det väl klarna.
Namnet på dammen och namnet på området, tack!
Sommarhälsningar!
Det var ju helt rätt!
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg