Gissa position Stockholms län

Inte Drevviken även om det finns några liknande partier med strandpromenad där.

Det är mycket riktigt någonstans vid strandpromenaden längs Magelungens norra strand.

Är de någon som har en mer exakt placering på sträckan (mellan Farsta strandbad och Forsån)?

Ursäkta att jag trängde mig före dig seasteel.

Här riktar vi ned på en förskola i kanten av ett välbesökt naturreservat. Var?

Thure
20250409_174839.jpg

Inga problem Thure :)

Har kartletat lite på din bild men hittar inte rätt. Men för att komma vidare, är det en av Nacka-masterna vi ser i bakgrunden och är det då Nackareservatet du menar?

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Ledtråd #8848. Förskolan ligger vid en väg som har namn efter en närliggande sjö i Nackareservatet. Autocorrect ställde till det i texten skulle stått "tittar ned på en förskola".

Thure

Kul! Den var inte helt lätt trots att jag bara behövde följa reservatets gräns på kartan.

Ny bild, samma fråga, var är detta?
20250406_113657.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips