Gissa position Stockholms län

Nej, ingen tunnelbana här.

Det här är dock rester av ett ’projekt’. Den andra delen är liksom uppe på klippan, där det också finns ett hål. Meningen var att dessa två hål skulle förenas och en effekt skulle uppnås---med vatten. Det skulle bli en utsmyckning…

Många som går förbi här, tror att det är en källa. Men källan -den berömda- ligger lite längre ned…

Källan är som sagt väldigt berömd…

Det här är en väldigt lätt gåta!

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Var kommer mtb-gänget cyklande?

Thure

20240416_195734.jpg

Jag chansar och gissar...
Jag tycker mig skönja Kymlingeviadukten i fjärran. Detta verkar vara en promenad i Igelbäckens naturreservat..där fornlämningarna är ungefär.... vi blickar österut alltså...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips