Gissa position Stockholms län

Jag är långt ifrån detta nu då jag är på landet. Men jag gissar på: Ällmoravägen 33, vid busshållplatsen där 805:an från Gullmars'
mvh Anders:)

Jag överlämnar kommande bildgåta åt Thure, han är den som gjorde grovjobbet. (Att bara komma in på slutet är inte riktigt bra eller rättvist. Utan Thure skulle inte denna tråd leva vidare.)

Så, varsågod: Lägg gärna in en bild med din fina hund. :giggle:

Anders.

Tack Anders men jag har lite bildtorka efter rätt många bidrag sista månaderna.

Du eller någon annan hågad får gärna bidra med en bild. Händer det inget i tråden på ett par dagar så är det inte hela världen, tråden brukar repa sig.

Thure

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Ok. Lägger upp bild här så att tråden rullar på och inte går i stå’. Denna plats är inte svår att gissa på.

Kan för övrigt starkt rekommendera ett besök här! Fin stuguthyrning och blåsigt.

LF JF.png

lipfip

Forumvärd
Haha. Lätt för den som har varit där och läst den lite pinsamma Bellman-skylten som golfgubbarna har ställt upp. Wikipedia om platsen:

”Väster om sjön fanns torpet/gården Dammtorp, där nu golfbanan ligger vid vattnet. Dammtorpet byggdes som torp åt torparen på Söderby runt 1730. Från mitten av 1700-talet blev det bebott av Stockholmare som byggde ut det till ett hus av herrgårdskaraktär. Det brann ner 1911.”

Varsågod, Ture, hoppas att du hittar en bild i alla fall. Trevlig helg!

Senast ändrad:

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.