Gissa position Stockholms län

Lasse jag tror du har rätt. I varje fall är det den platsen jag får ihop det till med minnesbild och övriga bilder jag har kvar. Stämmer också hyfsat med flygbilden på Lantmäteriets min karta.

Din tur.

Thure
 
Den där bilden var svårare än den borde ha varit. Jag har nog inte gått där hundratals gånger men jag snittar nog i alla fall 5 gånger per år så jag borde tagit den direkt. Men om det var en gammal bild så kan det förklara det lite. Bävrarna har jobbat hårt sista åren så vattennivån är nog generellt högre där nu än för låt säga 10 år sedan. Och min minnesbild är ju senaste gången jag passerade, vilket var någon månad sen.

Men då tar vi en ny bild och frågar Vad heter denna sjö?
Sea1.jpg
 
Vill för övrigt lite OT lägga till att Martins bild #4931 var en av de mer utmanande och roliga bilderna i tråden. Det gick många associationsbanor i skallen när jag klurade på den! Amfiteatern i Vårberg var helt okänt för mig innan.
 
Lägger in en udda bildfråga. Bilderna är ca 50 år gamla och visar hur en orkester i en av förorterna övar framför en skola. Vad heter kommunen?
Thure

quizc.jpg
quizb.jpg
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...