Gissa position Stockholms län

Ledtråd #4871 är Kudoxaleden.

Bilden på fyren är tagen från kajak med lågt perspektiv och blickar ut mot öppna vyer och utskärgårdar i nordost. Går man upp något tiotal meter syns utskärgårdarna vid horisonten.

Thure
Screenshot_20210820-085258.png
(

Senast ändrad:
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Trägen vinner som det heter. Jag visste att min standardgissning på Möja förr eller senare blir rätt :)
Dåligt med bilder i arkivet trots en fin sommar. Men jag får prova med denna så länge. Var?
20210616_175100.jpg

Hade ingen aning egentligen. Men man kan flygspana med lantmäteriets app min karta. Och där hittar jag ett ställe som kanske skulle kunna stämma. Dammträsket väster om gamla Nynäsvägen väster om handelsplatsen i Haninge.

Kan det vara där??
vega.JPG

Thure

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Finns nog nån bild hemma som jag kan lägga in ikväll eller imorgon.

Men kanske vill någon annan bidra?

Ringblom har du fått fram en bild sedan du gissade rätt tidigare i somras?

Thure

Jag antar att det inte är så enkelt att din ledtråd pekar mot Landsorts fyr eftersom fyren på fotot inte liknar Landsorts fyr alls.... Men jag börjar där, även om jag är ganska säker att det är fel. Fjärden kan då vara Krabbfjärden.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.